понеділок, 24 квітня 2017 р.

День цивільної оборони 24.04.2017


Тема. Школяру про цивільну оборону України
Мета. Ознайомити учнів з героїчними традиціями нашого народу і його боротьбою за мир і безпеку; дати початкові уявлення про цивільну оборону; розвивати мовлення; виховувати любов та повагу до українського народу.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Психологічний настрій.
ІІІ. Повідомлення теми уроку. 
Вступне слово вчителя 
(на дошці надпис «Цивільна оборона») 
Діти, прочитайте надпис: «Цивільна оборона» 
Що означає слово оборона? 
(Оборонятися, захищатися, а цивільна – це цивільні люди, тобто мирне населення, ми з вами) 
В даний час аварії, катастрофи, стихійні лиха почастішали, тому ускладнилась техніка, стало більше машин, літаків. Але ще не всі люди, котрі обслуговують техніку, сумлінно ставляться до своїх обов’язків. Ці біди нерідко призводять до загибелі дорослих та дітей. В ліквідації наслідків аварій, катастроф, стихійних лих беруть участь організовані й оснащені технікою групи людей, що називаються формуваннями ЦО. Вони рятують людей у мирний час. ЦО покликана рятувати людей і у воєнний час, якщо противник застосовує сучасні засоби нападу. Тому кожен школяр повинен уміти діяти в таких умовах. Успішно вирішувати ці завдання ЦО може спільно з воїнами Українських Збройних Сил. 
Краще розкрити це поняття нам допоможе усний журнал, який ми з вами сьогодні переглянемо і опрацюємо. 


1 сторінка журналу «Призначення та завдання ЦО»
Яке ж призначення та завдання ЦО ми краще дізнаємось, коли переглянемо першу сторінку нашого журналу (перегляд фільму чи плакату «Обов’язки учнів шкіл з цивільної оборони») 
Отже, завдання ЦО благородні, гуманні і спрямовані на захист людини, а призначення ЦО – порятунок від стихійного лиха, аварій та катастроф. 
2 сторінка журналу «Героїчні традиції нашого народу» 
Чому ж виникла потреба в організації загонів ЦО? 
Наш український народ зазвичай протягом своєї тисячолітньої історії мечем і багнетом проганяв з нашої землі численних ворогів: хазарів, половців, татарські орди, поляків, шведів, німців, французів. Наш народ завжди самовіддано піднімався на боротьбу з іноземними загарбниками.. Так було в період громадянської та Великої Вітчизняної воєн. 
У боях з ворогом воїни виявили масовий героїзм. Мужньо боролись і юні герої – діти, які не шкодували свого життя за щастя Вітчизни. Вони говорили: «Це моя Батьківщина! Вжитті палкішого, глибшого, священішого почуття, ніж любов до неї, немає.»
Наша Верховна Рада, уряд України вживають необхідних заходів для відвернення загрози війни, а війна, в якій застосовується ядерна зброя – недопустима. В такій війні неможливо перемогти, тому що загине весь світ. І ми з вами повинні цього не допустити. 
ІІІ. Фізкультхвилинка. 
3 сторінка журналу Присвячена пам’яті Чорнобиля 
Що вам відомо про цю трагедію? 
(відповіді дітей) 
Коли трапилась ця трагедія, вас ще не було на світі. Саме в ніч з 25 на 26 квітня 1986 року вибухнув реактор на 4 енергоблоці Чорнобильської атомної електростанції. Лихо чорним крилом накрило українську землю. На устах кожної людини з’явилось нове слово: 
Р А Д І А Ц І Я. 
Що це таке, нам розкажуть учні з довідкового бюро. 
Радіація – маленькі невидимі частинки, які пересуваються у просторі і ніщо їх не може зупинити: вони проходять крізь вікна, двері, вбиваючи здоров’я людей. 
Ці невидимі радіонукліди забруднили, зробили непридатними для життя поля, луки, ліси, річки, міста і села. Величезну територію було обгороджено колючим дротом, а людей переселено в інші місця. А як вбереглися люди в цих територіях? Для цього і потрібні загони ЦО. 
За днями дні, мина повільно рік. 
За днями дні – і другого немає, 
Нехай же лихо наше проминає 
І в світі не повториться вовік. 
Хай стане мир міцнішим у стократ, 
Хай над землею чисте небо буде; 
Чорнобиль – попередження, набат, 
Його уроків людство не забуде. 
(Хвилина мовчання) 
4 сторінка журналу Познайомить вас з діями і захистом свого здоров’я і життя під час аварій, катастроф. 
Значення слів пояснюють учні з «довідкового бюро». 
Аварія – це порушення роботи певного механізму машини, що призводить до значних пошкоджень, ураження. 
Катастрофа – це аварія великих масштабів з трагічними наслідками. 
Робота в групах 
(Скласти пам’ятки ) 
1 група. Як діяти під час землетрусу. 
2 група. Як діяти під час пожежі. 
3 група. Як діяти під час повені. 
4 група. Як діяти під час урагану. 
(Діти зачитують складені ними пам’ятки ) 
ІV. Підсумок уроку. 
Головне для людини не матеріальні цінності, а здоров’я та життя. 
Гра «Вибери своє» 
1) Будинок, коштовності, авто. 
2) Цукерки, іграшки, комп’ютер. 
3) Життя, здоров’я. 
Отже, якщо у людини міцне здоров’я, то вона буде мати і все інше. 

Діти, бережіть своє здоров’я!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Тиждень до Дня української писемності та мови

           До Дня української писемності та мови в нашій гімназії пройшов тиждень, наповнений цікавими та пізнавальними заходами, спрямовани...