четвер, 16 грудня 2021 р.

Звіт про роботу вчителя-логопеда (листопад)

 З листопада 2021-2022 навчального року в школі МСПШ I-III ступенів «Ор Менахем» розпочала свою роботу вчитель-логопед І категорії Махиня Юлія Олегівна.

Свою роботу спеціаліст розпочала з обстеження дітей дошкільного та молодшого шкільного віку (1 клас). Діагностична діяльність фахівця упродовж навчального року має на меті вирішення різних завдань, і тому, в залежності від етапу роботи, була проведена первинна діагностика. Метою цього етапу роботи є визначення рівня мовленнєвого та інтелектуального розвитку дітей, причин та механізмів мовленнєвих недоліків, виявлення логопатів, що потребують першочергової спеціалізованої допомоги.

За висновками обстеження проводилося зарахування дітей-логопатів для подальшої корекційної роботи. На цьому етапі вчитель-логопед зібрала згоди та заяви батьків на обстеження та подальшу корекційну роботу, результати обстеження занесені у мовленнєві картки на кожну дитину-логопата. Також проводився збір та вивчення анамнезу розвитку дітей, збиралися дані раннього психомоторного і мовленнєвого розвитку дітей.

Результати первинної діагностики доводені до відома адміністрації, вихователів, класного керівника 1 класу та батьків. Повідомляючи результати обстеження батькам, вчитель-логопед надає рекомендації щодо корекції порушення мовленнєвого розвитку.

Аналізуючи первинне обстеження дітей, треба зазначити те, що діти мають різний рівень мовленнєвого розвитку. Було виявлено логопатів з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення (ФФНМ) та загальним недорозвиненням мовлення (ЗНМ), також із заїканням та дизартриєю, дислексією (труднощі оволодіння навичками читання) та дисграфією (труднощі оволодіння навичками письма).

Після обстеження дітей на кожну дитину-логопата складений індивідуальний план корекційно-відновлювальної роботи з розвитку мовлення. Розпочата логопедична робота за наступними напрямками:

  розвиток дрібної та загальної моторики;

  розвиток мовленнєвого дихання;

  розвиток фонематичних процесів;

  формування правильної звуковимови;

  уточнення та розвиток лексичної сторони мовлення;

  формування граматичних умінь та навичок;

  формування зв’язного мовлення;

  знайомство з елементами грамоти (для дітей дошкільного віку);

  вдосконалення навичок читання та письма (для дітей молодшого шкільного віку).

Консультативно-просвітницький напрямок роботи вчителя-логопеда проводиться для надання допомоги батькам, вихователям, вчителям і адміністрації школи з питань усунення існуючих мовленнєвих недоліків дітей-логопатів та попередження вторинних порушень (читання та письма). Юлія Олегівна вважає основною задачею зазначеного напрямку - залучення педагогів і батьків в процес профілактики та корекції порушень мовленнєвого розвитку, вад звуковимови. Для реалізації цього завдання спеціаліст планує використовувати такі організаційні форми роботи: виступи на батьківських зборах, педагогічних нарадах, індивідуальне консультування батьків та педагогів за запитом; консультування педагогів і батьків за наслідками обстеження та подальшої корекційної роботи. Вихователі вже отримали результати обстеження дітей, консультацію «Артикуляційні вправи - корисні та цікаві».

Також на кожну дитину-логопата заведений зошит взаємозв’язку з батьками, де ведеться зміст логопедичної роботи та кожного тижня надаються рекомендації батькам для занять з дітьми вдома.

Логопедичний кабінет відкритий для батьків кожного вівторка з 11:00 до 16:00 за попереднім записом, де можна отримати консультацію спеціаліста щодо рівня розвитку мовлення дитини та рекомендації щодо подальшої корекційної роботи.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Тиждень до Дня української писемності та мови

           До Дня української писемності та мови в нашій гімназії пройшов тиждень, наповнений цікавими та пізнавальними заходами, спрямовани...